Made4Men
Ny content marketing strategi

Ny content marketing strategi
Udarbejde af søgeordsanalyse og blogindlæg for Firtal Web

Tilbage i efteråret 2016 indledte vi et samarbejde med de dygtige e-handelsfolk hos Firtal Web. Firtal Web driver en række webshops, her iblandt Made4Men. Made4Men er en webshop, der sælger alt, som en moderne mand skal bruge.

Micky Weis, der er CMO hos Firtal Web, ville gerne have skudt gang i deres content marketing, da de tidligere havde haft stor gevinst heraf. I samarbejde med dem tog vi et kig på deres Google Analytics-data, foretog en søgeordsanalyse og lokaliserede 10 oplagte emner, vi ville skrive indhold til.

Målet var at trække relevant trafik ind på organisk vis uden at lægge noget budget af til yderligere betalt marketing.

Processen var som følger:

  1. Analyse af Google Analytics data
  2. Søgeordsanalyse
  3. Udarbejdelse af blogindlæg

Om samarbejdet fortæller Micky Weis, CMO Firtal Web A/S

 

Vi har brugt Somera med stor tilfredshed. Via skarpe indlæg har vi forøget både session og omsætning via deres blogindlæg på vores platform.
Vi vil bestemt bruge Somera igen nu, hvor vi også har set, hvordan data har performet over det sidste halve år, hvor vi har tracket på indlæggene.

Her ses resultatet for ét blogindlæg:

Skal vi lave et lignende stykke arbejde for din virksomhed?