+45 91 91 51 91

Traede
Cases, der kan produceres på 24 timer

Cases, der kan produceres på 24 timer
☞ Traede fik en klar Tone of Voice og plug-and-play cases

Om Traede:

  • Grundlagt i 2012
  • Stiftet af Christopher Heilmann og Esben Petersen
  • Kontorer i København & Stockholm

Hvordan sikrer man en strømlinet kommunikation, et professionelt udtryk og en klar arbejdsproces?

Den nød er ikke altid lige til at knække – og det var blandt andet en af grundene til, at virksomhed Traede opsøgte os. De var på udkig efter intet mindre end en total strømning af hele deres kommunikation.

For når man sidder flere forskellige personer og arbejder på forskellige kanaler, kan en manglende klar linje hurtigt resultere i uklare processer – for ikke at tale om uklar kommunikation. Man siger, at for mange kokke forpester maden. Det samme gælder for kommunikationen i en virksomhed. Og det er noget, som rigtig mange virksomheder har mærket på egen krop – inklusiv Traede.

Målet var derfor klart starten:

  1. At skabe et fælles udgangspunkt og en fælles linje for deres kommunikation
  2. At udarbejde en klar proces, der gjorde det nemt for dem at udarbejde kunde-historier på kort tid

Med et tydeligt mål i sigtekornet, var det sådan set bare om at komme i gang.

 

First step: Klare retningslinjer for kommunikationen

En Tone of Voice er et uundværligt værktøj, når man som virksomhed vil fremstå professionel med en klar, defineret tone i sin kommunikation. Det var derfor helt naturligt, at vores første opgave bestod i at udarbejde en konkret og brugbar Tone of Voice til Traede, der klart og konkret definerer, hvordan Traede kommunikerer.

Traedes Tone of Voice definerer klart:

  1. Deres målgruppe og hvem, de taler til
  2. Hvordan tonen varierer fra platform til platform, og fra kanal til kanal
  3. Hvilke begreber de bruger – og mindst lige så vigtigt, hvilke de ikke bruger

Deres tone of voice fungerer som kommunikationsmanualen for dem internt, såvel som eksternt. Når de fremover har eksterne samarbejdspartnere inde over deres kommunikation og markedsføring, kan de henvise til deres Tone of Voice og være sikre på, at de altid rammer den samme tone.

 

Cases, der kan produceres på 24 timer

Tone of Voice var på plads – tjek.

Så nu kunne vi sætte os ned og tage hul på næste problem. Traede ville gerne kunne producere cases – og helst hurtigere, end Usain Bolt kunne løbe i sin storhedstid. De havde udtalelserne. De havde historierne. Men de manglede det vigtigste: Tid til at eksekvere på dem.

Så hvad gør man så?

Man udarbejder en fast procedure, så man ikke behøver at opfinde den dybe tallerken hver gang. I samarbejde med Traede udarbejdede vi derfor en klokkeklar procedure for, hvordan kundehistorierne skulle se ud.

Resultatet?

Nu kan Traede (med lidt hjælp fra os) få skrevet en kundehistorie på under 24 timer. Og det er altså 24 fra, at de hos Traede tænker: “skal vi ikke lave en kundehistorie?”, til den er 100% færdig og klar til at gå online.

 

Som Christopher, CEO hos Traede, siger: 

“Nu har vi fokus på det, der er vigtigt, frem for at sidde og tjekke op på stavefejl. Der er ikke 19 forskellige måder, det gøres på. Nu kan vi lige pludselig tjene flere penge, fordi vi kan fokusere på det, vi synes er sjovt, fordi vi netop bare kan outsource det andet arbejde og være sikre på, at det spiller 100% sammen med resten af vores kommunikation.”

Skal vi også hjælpe jer?

Indled dialogen her  

employee
Google anmeldelser
5.0
Facebook Bedømmelse
5.0