Handelsbetingelser - opdateret juni 2023.

Tilbud
Alle tilbud fremsendt af Somera ApS er gældende 14 dage frem, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt mellem parterne.

Ordre
Bestilling af konsulentarbejde eller andre serviceydelser er forpligtende, så snart at opgaven er godkendt og bekræftet. Efter indgåelse af aftale om et konkret projekt, kan dette ikke annulleres eller tilbagetrækkes, medmindre andet er udtrykkeligt aftalt.

Priser
Alle priser er eksl. moms. Timeprisen er 950 kr., medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.


Ansvar

Bureauet er ikke ansvarlig for overtrædelse af frister eller forsinkelser forårsaget af Kunden.

Bureauet er ikke ansvarlig for nogle driftstab, omsætningstab eller andre indirekte tab.

Kundens bidrag

Under udførelse af opgaven accepterer Kunden at oprette stille de nødvendige ressourcer, dokumentation, software, interne eksperter mv. til  til rådighed for Bureauet for at sikre Bureauet de optimale betingelser for at løse opgaven.

Kunden accepterer at hjælpe Bureauet med at stille alle nødvendige oplysninger om kundens forretning, som Bureauet har brug for for at løse tjenesterne, inkl. oplysninger om de tekniske, økonomiske og organisatoriske forhold.

Kunden accepterer at vende tilbage på Bureauets forespørgsler inden for senest fire hverdage. Eventuel ventetid udover dette kan resultere i forskydelse af deadline, som Bureauet ikke kan holdes til ansvar for.

Feedback

I de enkelte projekter indregnes der allokeret tid til feedback. Opbruges den og ønsker kunden yderligere retterunder eller andet implementeret, faktureres dette til en timepris á 950 kroner + moms.


Betaling
Betaling skal ske senest den dato, som fremsendte faktura angiver som sidste betalingsdag. Dette er som udgangspunkt 8 dage netto efter fremsendt faktura. Ved for sen betaling pålægges et rykkergebyr på 100 kroner samt 5% af hovedstolen for hver påbegyndt måned.

Ved ordrer på mere end 5.000 kroner eksl. moms faktureres 50%, før at arbejdet påbegyndes. Ved større projekter aftales individuelle betalingsrater.

Rettigheder til arbejdet
Alle rettigheder til det udførte arbejde tilfalder Kunden, når fakturaen er betalt. Benytter kunden det udførte stykke arbejde, inden at fakturaen er betalt, anses dette som et brud på Somera ApS’ ophavsret, og kunden vil blive mødt af et erstatningskrav.

Tilfredshed

Såfremt Kunden ikke anser Ydelsen for at opfylde den aftalte kvalitet, skal Kunden indgive en skriftlig indsigelse senest 5 hverdage efter levering. Hvis Kunden ikke indgiver indsigelse inden for denne angivne frist, betragtes Ydelsen som accepteret, og Kunden har ikke mulighed for at fremsætte yderligere indsigelser over for Somera ApS.

Tavshedspligt og referencer
Somera ApS forpligter sig til ikke at videregive fortrolige oplysninger til en tredjepart vedrørende konkrete opgaver og samarbejdet generelt.

Somera ApS har ret til at opgive kunden og projektet som reference i forbindelse med markedsføring.

Force majeure 
Somera ApS kan ikke holdes til ansvar for skade eller mangler i en opgave, der måtte skyldes force majeure. Skulle en leveringsfrist ikke kunne overholdes grundet forhold, som Somera ApS ikke kunne have forudset, da tilbud blev fremsendt, aftales en rimelig leveringsdato ved nærmeste mulighed.

Betingelser og gyldighed
Somera ApS kan til enhver tid ændre og rette i de aktuelle handelsbetingelser. Kunden er dog altid omfattet af de gældende handelsbetingelser, da aftalen blev indgået.

Tvister
Enhver tvist vedrørende disse handelsbetingelser skal afgøres endeligt ved Retten i Aalborg.