+45 91 91 51 91

Case: 40 landingssider –> 40 top 3-placeringer

Kristian Scharling 26. februar 2018 4 min. læsning
Case: 40 landingssider –> 40 top 3-placeringer

I denne case dykker vi ned i noget arbejde, vi lavede for kunden Terapeut Booking. Et dansk SaaS-startup med fuld fart på. Resultaterne, vi opnåede i samarbejde med Terapeut Booking, var over al forventning. Men dog egentligt ikke så overraskende..

Om kunden: Terapeut Booking er et dansk online bookingsystem til terapeuter og selvstændige behandlere. De gør det nemt for deres kunder at modtage bookinger og føre journaler for deres klienter.

Arbejdet bestod i sin pureste form af at udarbejde tekst til 40 landingssider. Landingssider, der hver i sær var målrettet de enkelte faggrupper, som Terapeut Booking vil nå ud til – samt forklare om de enkelte features, systemet har.

Landingssiderne skulle anvendes til Google AdWords, Facebook-annoncering samt trække trafik fra Google.

Fundamentet er på plads

Med Terapeut Booking opnåede vi 1. pladsen på stort set alle søgninger, der lød “Faggruppe + bookingsystem” – eksempelvis “Parterapeut bookingsystem”. En meget relevant long tail søgning, der månedligt trækker relevante leads til Terapeut Booking.

Og vi er nødt til at være ærlige. Hele fortjensten kan vi ikke tage æren for. Terapeut Booking havde nemlig allerede fundamentet på plads. En stærk backlink profil (160 referring domains – alle meget relevante links) samt en hjemmeside, der loader hurtigt og spiller på alle platforme.

Så vores arbejde havde de helt rette forudsætninger for at blive en succes på forhånd.

Salg er én ting – kundeservice er en anden

Én ting er, at vi med de enkelte landingssider måned efter måned skaffer og konverterer leads til Terapeut Booking. En anden ting er, at vi giver potentielle leads og nuværende kunder en bedre service. Ved at udarbejde en række sider, der hver især går i dybden med systemets forskellige funktioner, sparer vi kundeservice for en masse spørgsmål. Og vi sparer kunder såvel som leads for at lede for længe efter forklaringer på systemets features.

Win/Win for alle.

Kanalerne kan ikke stå alene

Denne case er et godt eksempel på, hvordan kanalerne kan komplementere hinanden. Terapeut Booking kører med et skarpt remarketing setup, der rammer tidligere besøgende, som måske er kommet ind fra Google. Købsrejsen er lang og med de forskellige landingssider, der både kan ramme på faggrupperne og forklare om systemets funktioner, får kunden mulighed for at blive ramt med nye budskaber hele tiden.

Det illustrerer også, hvordan det ene ikke bare erstatter det andet – og at det ene ikke kan stå alene. Vi har valgt at specialisere os i at udarbejde indholdet til vores kunders kanaler. Men derfor er vi aldrig for fine til at henvise til andre, der kan hjælpe med annonceringen og markedsføringen af indholdet.

Når det kommer til content marketing, glemmer alt for mange den sidste del – marketing. 

Vil du også have hjælp med tekstforfatning til dine kampagner?

Så tøv ikke med at kontakte os herunder ⤵

Google anmeldelser
5.0
Facebook Bedømmelse
5.0