Content marketing

Skab værdi for jeres målgruppe og indløs gevinsten

Content marketing handler i al sin enkelthed om at skabe værdi for jeres målgruppe. Med en content marketing-strategi hjælper vi jer gennem copywriting med at tiltrække relevante besøgende, holde fast i deres interesse og i sidste ende gøre dem til kunder.

Vi har allerede skabt resultater for virksomheder som

Sådan får I succes med content marketing

En content marketing-strategi handler om at skabe relationer – og det gælder særligt, når vi snakker B2B-content marketing. Vejen fra interesse til konvertering er længere sammenlignet med B2C, og det kræver en vedvarende indsats.

Som med andre vigtige relationer handler content markedsføring om at holde sig til – men samtidig bevare balancen, så I ikke fremstår for ivrig.

Men hvordan lykkes I så med at fastholde interessen, så I til sidst står med et lead så modent, at et salg opstår naturligt? 

Spoiler: Det handler om at opbygge en relation. Og det gør vi hos Somera ved at lægge en content-strategi og skabe indhold, der er relevant, aktuelt og værdiskabende.

Copywriters hos Somera laver en søgeordsanalyse

Fasthold interessen

Med content markedsføring rammer vi jeres målgruppe lige der, hvor det gør godt. Det gør vi ved at give dem indhold, de rent faktisk kan bruge til noget.

Indhold, der løser de udfordringer, et potentielt lead har lige nu og her.

Det indhold, vi bruger til at tiltrække leads er ikke nødvendigvis det samme indhold, som vi bruger til at bevare interessen eller gøre et lead til en loyal kunde.

Senior copywriter Mette arbejder med en kundes hjemmesidetekster

Vi er med på hele rejsen

Som B2B-virksomhed har I en målgruppe, der sjældent køber ved første touchpoint. Derfor er vi med på hele rejsen. 

I fællesskab lægger vi en content marketing-strategi og udvikler indhold, som passer til hele købsrejsen. Det kan være gennem kundecases, blogindlæg, lange e-mailflows – typisk en god blanding. 

Vi kan tale sammen med resten af jeres marketingafdeling. Ligegyldigt om de sidder internt eller eksternt.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Derfor skal jeres virksomhed arbejde med content marketing

Content marketing er med til at drive relevant trafik til jeres hjemmeside og sørge for, at potentielle kundeemner bliver jeres kommende fans.

Tiltræk relevant trafik

Med god content marketing dukker I op på relevante søgninger inden for jeres niche og øger jeres brandkendskab.

Konverter jeres besøgende til varme leads

Når først jeres besøgende har stiftet bekendtskab med jeres virksomhed, eksponerer vi dem for relevant indhold, der vil konvertere dem til relevante leads.

Bliv thought leader i jeres niche

Kampen om jeres kunders gunst bliver hårdere og hårdere. Lad jeres kunder blive jeres fans og konkurrer på andet end pris.

Sådan foregår et content marketing-forløb

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres tone of voice, jeres mål og den overordnede plan.

Ikon til højre
Content-plan

Med det på plads udarbejder vi en content-plan, der danner rammen om jeres content marketing.

Ikon til højre
Vi arbejder

Vi går i gang med arbejdet. Enten med jer inde over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Evaluering

Hvert kvartal evaluerer vi på det arbejde, der er lavet.

FAQ

Hvad er content marketing?

Content marketing er en markedsføringsdiciplin, hvor man markedsfører sig gennem indhold. Man laver indhold, der giver værdi for ens målgruppe, som så vælger at blive kunde i virksomhed.

Hvad koster content marketing?

Som udgangspunkt kan man ikke give en fast pris på content marketing, da det er et spørgsmål om det enkelte projekt. Jo mere indhold, man skal have udarbejdet, jo mere koster det selvsagt også.

Laver I content marketing på flere sprog?

Ja, vi laver også content marketing på engelsk, norsk og svensk. Det vil være vores danske konsulenter, der udarbejder strategien i samarbejde med vores internationale tekstforfattere.

Hvorfor er content marketing vigtigt?

Som B2B-virksomhed er købsrejsen ofte meget lang. Derfor handler det om at positionere sig som ekspert og opbygge en relation til potentielle kunder. Til dette er content marketing en rigtig stærk marketingstrategi.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.

En tur gennem købsrejsen

→ Tiltræk opmærksomhed med relevant og aktuelt indhold

Indholdsuniverser, som det vi lavede for Dinero, er eminente til at tiltrække leads og sætte gnist i romancen. Vi bygger det op omkring det, jeres målgruppe søger på – og bum, nu har de et godt øje til jer.


→ De har spottet jer i mængden – nu skal I score deres kontaktinfo

Whitepapers og how to’s bruger vi, når vi skal have en e-mail adresse i hus (Autolog scorede mere end 100 kvalificerede leads i løbet af den første måned med en simpel e-bog).

Interessen er vakt – nu skal vi bare have dem over på en platform, hvor det er easy peasy at levere indhold, der er skræddersyet til modningsstadiet. 


→ Hold romancen i live med skudsikker en-til-en kommunikation

E-mail marketing er det bedste værktøj til at fastholde og modne jeres leads.

(Se selv, hvor stor succes Erhvervshjemmesider.dk har med et automatiseret velkomstflow).

I stedet for at konkurrere med alle andre på det store vide internet kan I sende relevante budskaber direkte til jeres udkårnes indbakke. Her kan I effektivt cementere jer som eksperter – samtidig med, at I eksponerer jeres lead for jeres løsninger – så løsningen til sidst bliver uundværlig. 

→ Lad dem komme til jer 

Landingssider er oplagte til at give jeres lead en forståelse for, at det er jer, der kan løse deres problem. På det tidspunkt er I top of mind, og jeres lead har tiltro til, at I kan løse deres udfordring – for det har I allerede vist dem gennem jeres content markedsføring. 

Content marketing for B2B er pull-marketing. Og det betyder, at I ved hjælp af indhold, I har skudt penge i én gang, kan blive ved og ved med at lokke kunder i biksen. Med os ved roret er I garanteret en content-strategi og indhold, der giver jeres lead værdi i pose og sæk.

Resultatet? Sig farvel og tak til kold canvas og goddag til kunder, der opsøger jer. 


Det siger vores kunder om os

Patrick Teglstrup

"Udover bare at være gode til at skrive, har det være et kæmpe plus, at Somera har så god en forståelse for SEO og online marketing. Samarbejdet om vores regnskabsordbog har kørt på skinner - og mængden af ny trafik har oversteget alt, vi turde drømme om. Vi vil helt klart også bruge Somera til fremtidige projekter.“

Patrick Teglstrup

CMO @ Dinero

Data og analyse frem for mavefornemmelse

Til content marketing for B2B er jeres mavefornemmelse mere værd i skraldespanden. I skal i stedet have en content marketing-strategi.

En content marketing-strategi er nøglen

Med en klar content marketing-strategi sikres, at I har et effektivt marketing setup, der tager hånd om jeres lead, uanset hvor de er på deres rejse – og det er nøglen for os, når vi starter et samarbejde. 

Det er jeres garanti for, at det arbejde vi laver for jer skaber værdi på tværs af jeres kanaler og platforme.

B2B-content marketing er bare én af spillerne på jeres hold

Forestil jer jeres marketing-mix som et fodboldhold (hæng på, vi lover, at det  giver rigtig god mening om lidt). 


Det er ikke særlig smart at bruge alle pengene på én spiller. Det er ikke én spiller, der vinder kampen – det er hele holdet. Ikke engang Messi kan vinde pokalen, hvis han ikke får opbakning fra resten af holdet. Okay måske lige Messi kan.... 


Derfor går vi altid til content marketing med jeres andre spillere in mente – og vi tager gerne en dialog med jeres marketing team om, hvordan vi sammen kommer bedst i mål. 


Resultatet? Et setup, der taler og spiller sammen på alle parametre samt indhold, der bliver skubbet ud på tværs af kanaler, så I til gengæld får leads, der engagerer sig


Når vi arbejder med content marketing, ser vi det ikke som en isoleret disciplin. I stedet sørger vi for, at det harmonerer på tværs af alle jeres marketing-tiltag, så I i sidste ende får en sammenhængende løsning.

Få styr på jeres kernefortælling

Vil I lære, hvordan I selv laver content markedsføring?

Heldigt for jer. Jævnligt prøver vi at tømme vores hjerner og transformere tanker til håndgribelige whitepapers, der hjælper jer med at gøre det hele selv. Download det seneste her. Eller se de andre, vi har skrevet herunder.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.