Service

På udkig efter et content marketing-bureau, der tager jeres forretning til det næste niveau?

Siden 2013 har vi hjulpet over 600 virksomheder med at generere mere trafik, flere leads og ikke mindst flere kunder. Gennem målrettet content marketing hjælper vi B2B-virksomheder med at give konkurrenterne baghjul og skabe langvarige kunderelationer.

Skal vi sparke samarbejdet i gang?

Vi har allerede skabt resultater for virksomheder som

Content marketing skræddersyet til jeres kunder 

Når vi påtager os opgaven med jeres content marketing-indsats, er vi altid interesserede i jeres kunder. Hvem er de, og hvilke problemer løser jeres ydelse for dem?  

Vi ved, at jeres virksomhed er jeres hjertebarn. Det er jer, der har ekspertisen og kender forretningen ind til benet. Derfor kan det være nærliggende at blive på jeres banehalvdel. Men det er vores erfaring, at det vigtigste for jer ikke nødvendigvis er det, der fylder hos jeres kunder. 

Derfor læser vi også testimonials og får et indblik i, hvad jeres kunder mener om jeres forretning. 

Måske har jeres kunder brug for grundig information, inden de tager en beslutning om et køb. Vi kan for eksempel lave lead nurturing flows eller indholdsuniverser, der skaber værdi for målgruppen og cementerer jer som thought leaders på området. På den måde er I altid top-of-mind hos jeres kunder.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Få hjælp af landets dygtigste content marketing-eksperter

Somera har vi mere end et årtis erfaring.

Det har gjort os til eksperter i at skabe langsigtet content marketing for virksomheder, som ønsker langvarige kunderelationer. Og ja, det er store ord for nogle, der har fødderne solidt plantet i den jyske muld, men det er ikke desto mindre sandheden.

Er I en mellemstor virksomhed, der ønsker en gennemtænkt content-strategi – og ikke blot et blogindlæg hver 3. måned – så er vi bureauet for jer. Vi står ikke kun på sidelinjen og træder til i ny og næ, men indgår i hverdagen som en samarbejdspartner, I kan læne jer op ad og sparre med. Og vi kommer meget gerne med friske øjne på jeres nuværende marketingindsats, og hvordan nyt indhold kan tiltrække de rigtige kunder. 

Tænk, hvis kunderne allerede var vilde med jer inden første kontakt? Vi får det til at ske. 

Senior copywriter Mette Grønbæk Olesen arbejder

Det kan vi gøre for jer

Nyhedsbreve. Blogindlæg. Landingssider som den, du læser lige nu. Måske har I allerede en klar idé om, hvad I ønsker. Det kan være, I længe har drømt om et indholdsunivers fyldt med værdiskabende artikler, der tilgodeser både kunder og Google. 

Det kan også være, jeres hjemmeside trænger til kærlighed. Måske er teksterne slet ikke opdaterede til jeres nuværende ydelse? Vi kan gennemskrive alt fra “om os” til relevante, SEO-optimerede landingssider.

Som udgangspunkt begynder vi altid med at gå jeres nuværende indhold i sømmene. Hvorfor skrive nyt, hvis vi kan få mere ud af det eksisterende?

Der trackes rankings på en kundes hjemmeside

Gode grunde til at bruge et content marketing-bureau

Hvorfor ikke bare gøre det selv, spørger I måske? Det er ikke noget dumt spørgsmål. Her kommer tre gode grunde til at få professionel hjælp.

Få specialister tilknyttet jeres projekt

Content marketing-specialister er professionelle, der arbejder med content marketing hver dag. De kan give jer værdifuld sparring og bidrage med erfaringer, selv ikke den dygtigste kommunikationsmedarbejder kan Google sig til.

Saml alle kompetencer ét sted

Vi er et content marketing-bureau bestående af copywriters, konsulenter, designere mm. Gennem et content marketing-bureau får I adgang til en håndfuld specialister i samme hus.

Undgå at begå de fejl, vi har gjort

Hver dag hjælper vi virksomheder verden over med content marketing - og gennem årene har vi begået utallige fejl (og lært af dem).
Skyd genvej og undgå at begå de samme fejl, som vi har gjort.

Sådan foregår et content marketing-forløb

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres tone of voice, jeres mål og den overordnede plan.

Ikon til højre
Content-plan

Med det på plads udarbejder vi en content-plan, der dammer rammen om jeres content marketing.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med content-planen på plads, går vi i gang med arbejdet. Enten med jer inden over eller 100% selv.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Evaluering

Hvert kvartal arbejder vi og evaluerer på det seneste kvartals arbejde.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.

FAQ

Hvad er et content marketing-bureau?

Et content marketing-bureau er et marketingbureau, der har specialiseret sig i at arbejde med content marketing. Det kan være udarbejdelse af strategier, videoer, indhold eller grafik, der alt sammen støtter op om arbejdet med content marketing.

Hvad koster et content marketing-bureau?

Prisen på content marketing kan variere alt efter mængden og typen af arbejde. Er det et langsigtet samarbejde, ligger vores månedlige aftaler mellem 15.000 kroner og 50.000 kroner. Andre bureauer afregner efter hver time, der er brugt - og nogle gør det på projektbasis.

Hvad betyder content marketing?

Content marketing er et term for den markedsføringsgren, der har fokus på markedsføring gennem indhold. Indholdet kan både være video, podcast, tekst, grafik, magasiner - og typisk en blanding af flere indholdstyper.

Skal jeg bruge et bureau eller outsource?

Der er ikke noget endelig svar på, om du skal insource eller outsource arbejdet med content marketing. Nogle gange er en kombination af begge dele en god vej at gå. Fordelen ved at bruge et content marketing-bureau er, at man får adgang til erfaringer fra mange andre cases - og kan trække på en bredere erfaring, end hvis man har en eller to ansat internt.

Vi ved, hvad vi laver, hvordan og hvorfor ‒ for vi laver ikke andet

Det kan være en flatterende tanke at ansætte en kommunikationsmedarbejder og gøre dem ansvarlig for alt i marketing. Lige fra at køre den betalte annoncering til SEO, content marketing og måske også jeres sociale medier.

Og det kan ganskevist være en glimrende investering. Det er dog ikke at forveksle med at få adgang til 10 specialister, der hver dag udelukkende arbejde med B2B- og SaaS-virksomheder - og udelukkende arbejder med content marketing.

Selvom I får en fast tilknyttet content marketing-specialist, vil jeres specialist vende problemstillinger og udfordringer med resten af teamet. Ligeledes får vi løbende erfaringer fra vores andre samarbejder, som kan spare jer for dyre lærepenge.


Hvad er content marketing?

Content marketing er en unik markedsføringsform, hvor det gælder om at tilbyde indhold, som jeres målgruppe efterspørger – og få det udover stepperne gennem nyhedsbreve, Facebook-annoncer og andre marketingtiltag.

Med relevant og brugbart indhold på jeres markedsføringsplatforme kan I nå jeres målgruppe.

Formålet med content marketing er derfor at markedsføre indhold, som er så inspirerende, at det lægger op til handling –og at de besøgende rent faktisk handler. Eksempelvis ved at købe jeres produkter. Men på en måde, der giver brugerne fornemmelsen af, at de selv tager et valg.

Det er vi som content marketing-bureau specialister i. Vi undersøger, hvad jeres målgruppe efterspørger, og derfra sammensætter vi tekster, der med brugbar viden og hjælp markedsføres på relevante platforme.

Content marketing vs. almindelig markedsføring

Content marketing er en moderne markedsføringsform, der adskiller sig fra traditionel markedsføring som eksempelvis reklamer. Det er i stedet en slags skjult ”reklame”, der passer langt bedre til de behov, som den moderne bruger har.

Hver dag udsættes vi for massive mængder af reklamer, der forsøger at sælge os produkter eller ydelser. Det er også i sidste ende formålet med content marketing, men det er derimod via et andet middel. Her er fokus i stedet på at markedsføre et originalt indhold med kvalitet, der giver brugerne relevant information skræddersyet til deres behov.

God content marketing leder kunderne til jer – ikke omvendt. Formålet med content marketing er, at kunderne selv kommer til jer takket være markedsføring af relevant indhold, frem for at I hiver og trækker i dem med traditionelle reklamer og bannere. Det giver dem i stedet et aktivt valg om at søge netop den viden, som I kan give dem. Og selvom målet i sidste ende er at skaffe kunder i butikken, foregår det på en mindre “aggressiv” og mere hjælpsom måde end traditionel markedsføring.

Content marketing og SEO

Når I fylder jeres hjemmeside eller online platforme med brugbart og unikt indhold, får det målgruppen til at blive hængende længere – den såkaldte dvæletid.

Er jeres tekster spækket med viden, som nuværende eller potentielle kunder kan bruge til noget, føler de sig sete. Indholdet er skrevet for dem – og ikke en algoritme. Det får dem til at søge efter mere brugbar information på jeres side og på den måde, holder I længere på dem. Selvom jeres tekster ikke er skrevet til en algoritme, er det alligevel en vigtig ranking-faktor for Google. For når Google kan se, at kunderne bliver på jeres side, tæller det positivt i ranking-regnskabet.

Positionér jer som eksperter og øg autoriteten

Vil I helst købe i en butik med en indlevende og rådgivende sælger eller i en butik med en uvidende og uengageret sælger? Svaret giver sig selv. Uvidenhed virker utroværdigt – og det sælger sjældent godt. Det gør derimod et troværdigt og oplysende indhold.

Derfor kan I med et gennemarbejdet og godt indhold vise jeres potentielle kunder, at I er eksperter på området. Det virker troværdigt og overbevisende. Og det er først og fremmest det, som det handler om, når I skal markedsføre jeres indhold.  

Et content marketing-bureau ved, hvordan ekspertrollen fremhæves, og hvordan I markedsfører tekster, der med passion og viden oplyser og hjælper kunderne med brugbart indhold.

En langvarig og tillidsfuld relation

En relation opbygges ikke bare over natten. Content marketing er et langstrakt og fortløbende arbejde. Et forhold skal passes og plejes – og det skal forholdet til eksisterende og potentielle kunder også. Over tid skal I etablere jer som en troværdig og vidende ekspert på jeres område. Fra den rolle udspringer relationen.

Hvad leder jeres målgruppe efter?

Et content marketing-bureau interesserer sig altid for, hvor godt I egentlig kender jeres målgruppe. For da content marketing i bund og grund handler om at producere oplysende indhold, der matcher jeres målgruppes efterspørgsel – og ikke mindst markedsføre det via relevante kanaler – er det altafgørende, at I kender målgruppen.

Spørgsmålet er derfor, om I ved, hvad jeres målgruppe leder efter? Det kræver en dyb forståelse af, hvilke ønsker, udfordringer og behov jeres målgruppe står med. Uden det får I ikke det optimale ud af arbejdet – for så svækkes både kvalitet og relevans i indholdet.

Som content marketing-bureau hjælper vi jer med at tegne et tydeligt billede af jeres målgruppe og de ønsker og behov, som de står med. På den måde får I i jeres markedsføring et skarpt og brugbart indhold, der får besøgende til at blive til kunder – og de kunder til at vende tilbage efter mere.  

Et content marketing bureau er eksperter i at skabe indhold, der henvender sig til jeres målgruppe, og som eksponeres gennem de rette markedsføringskanaler. Her er kunderne førsteprioritet – for det handler ikke bare om, hvad der kommer jer til gode, men hvad målgruppen finder brugbart og interessant. Det kommer jer til gode i sidste ende – for her vil det øge efterspørgslen og dermed også omsætningen.

Skal vi være jeres content marketing-bureau?

God content marketing møder jeres kunder i øjenhøjde, taler til deres behov – og får det værdifulde indhold markedsført gennem de rigtige kanaler. Det samme gør vi. Og derfor er content marketing noget af det, som vores tekstforfattere gør allerbedst. Vi sørger for at servere brugbart og informativt indhold med øjnene stift rettet mod jeres målgruppe og de markedsføringsplatforme, der bedst matcher jeres indhold. På den måde uddanner I jeres kunder og giver dem noget brugbart i forhold til deres behov.

Det giver større synlighed på Google, glade kunder og øget omsætning.

Få styr på jeres kernefortælling

Vil du lære, hvordan selv laver content markedsføring?

Heldigt for dig. Jævnligt prøver vi at tømme vores hjerner og transformere tanker til håndgribelige whitepapers, der hjælper dig med at gøre det hele selv. Download det seneste her. Eller se alle de andre, vi har skrevet herunder.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.