For B2B-virksomheder med kunder i komplekse industrier skal høj faglig og engagerende indhold gå hånd i hånd. Derfor hjalp vi IT-konsulentvirksomhed 7N med at udarbejde engelsk content på tværs af formater og målgrupper, som balancerer teknisk ekspertise med den gode, inspirerende læseoplevelse. En strategi, der både styrker 7Ns markedsposition og SEO.
7N A/S
B2B
Content marketing, copywriting, e-mail marketing
Marts 2021 - nu
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
7N matcher IT-konsulenter og -organisationer over hele verden. Deres kunder sidder ikke kun i forskellige lande, men også i ni forskellige industrier, som alle er teknisk komplekse.
Derfor havde 7N brug for en samarbejdspartner, som forstod at formidle tung, specialiseret viden på en måde, der engagerer og overbeviser læseren om, at 7N er eksperter.
Vores udfordring var at skalere vores research og lave content tracks, der var skrevet i et overbevisende og engagerende sprog – og som skulle foldes ud på tværs af whitepapers, landing-pages og email flows.
Patrick Walther Thomsen, International Marketing Manager hos 7N
Fordi 7N’s kundegrupper arbejder inden for ni industrier, blev vi enige om, at der skulle udarbejdes forskelligt indhold til alle industrier.
Vi lavede indhold om digitalisering i:
Samt et separat projekt i Cybersecurity in the Finance Industry.
Alt sammen på engelsk for at servicere deres internationale målgruppe.
For at sikre at indholdet afspejler virksomhedens høje faglighed, lavede vi vores egen research og fik grundige briefs fra 7N, der gav os indblik i deres unikke viden.
Somera har leveret alt med meget høj kvalitet. Ved gennemlæsning har der sjældent været fejl, og sproget flyder på tværs af de kontekster, vi har skulle bruge indholdet i.
Patrick Walther Thomsen, International Marketing Manager hos 7N
Til hvert fagområde skrev vi:
Hvor landingssider og whitepapers blev brugt til at give læseren værdifuld viden om deres branche, havde mail flowet til formål at gøre modtageren klogere på, hvilken rolle 7N spiller i branchens fremtid.
Indholdet blev udarbejdet med reglen om, at 80% af indholdet skulle handle om problemet - og kun 20% om, hvordan 7N kan løse det.
Det skyldes dels et ønske fra 7N’s side om at være værdiskabende frem for sælgende over for målgruppen og dels, at vi valgte at arbejde fokuseret med at lave indhold, der etablerer 7N som thought leader på digitaliseringsområdet.
For en B2B-virksomhed som 7N, der beskæftiger sig med industrier, som kræver ekstremt specialiseret viden, er faglig troværdighed alfa og omega.
Det er her, thought leadership kommer ind i billedet.
Som thought leader er 7N ikke kun behjælpelig over for sin primære målgruppe - men en inspiration for hele branchen.
Det cementerer deres høje faglighed, at det ikke kun er kunder, men også konkurrenter og kolleger i branchen, der tyer til 7N for information. På den lange bane er det med til at etablere dem som digitaliseringsområdets go-to konsulentvirksomhed.
Samtidig giver thought leadership-strategien mærkbare resultater i SEO, hvor netop ekspertise, autoritet og troværdighed er det, som Google navigerer efter, når de sorterer indhold.
Med dette formål for øje lagde vi en strategi, der var baseret på, at 80% af indholdet fokuserede på problemet frem for på 7N.
Indholdet handlede om:
Det er for eksempel denne artikel om cyber security i finansverdenen og denne trend rapport om digitalisering i Life Science-sektoren.
80/20 gav os en skarp forventningsafstemning for samarbejdet - og det er samtidig en tommelfingerregel, som 7N kan bruge på tværs af alt content, de laver i fremtiden.
Det indhold, som var af mere sælgende karakter, gemte vi til mail flowet.
Her havde modtageren allerede fået indhold fra 7N, som havde gjort dem klogere på branchen og dens udfordringer. Derfor vil de være modne til at handle på budskaber om, hvordan 7N kan være med til at løse udfordringerne.
Samtidig giver den direkte kanal til målgruppen på mail mulighed for kommunikere, hvordan 7N kan løse de specifikke IT-behov, som modtageren sidder med.
Resultatet blev whitepapers, landingssider og mail flows, der er med til at etablere 7N som thought leader på digitaliseringsområdet, og som kan tiltrække og pleje relevante leads på tværs af ni fagområder.
Langt det meste af indholdet kan du se på deres nylancerede hjemmeside, som gik live 15. november 2022.
Somera har været særligt dygtige til at levere med et højt gåpåmod. De har arbejdet i ”skyggen” og vendt tilbage med få, men gode, opklarende spørgsmål – og har man været i tvivl, har Somera selv lavet opklarende research om begreber, teorier og data. Dette har været en særlig kvalitet ved Somera.
Patrick Walther Thomsen, International Marketing Manager hos 7N