Coolrunners logistik-løsning for B2B var vokset sig så stor, at den skulle etableres som et selvstændigt brand: Homerunner. Vi hjalp med at få det nye B2B-brand ud at leve gennem landingssider, kundecases og løbende SEO-content. Nu kan Homerunner kommunikere skarpt til B2B-segmentet og tiltrække relevante kundeemner.
Homerunner
SaaS, B2B logistik
Content marketing, oversættelse, copywriting
Løbende
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
B2C- og B2B-kunder har forskellige behov, udfordringer og krav.
Derfor skulle Homerunner etableres som et selvstændigt brand fra Coolrunner.
For at få succes havde Homerunner brug for en ny stemme og nyt indhold, som kunne tiltrække og konvertere B2B-kunder.
Vores opgave var derfor at udarbejde en tone of voice og copywriting til deres nye hjemmeside.
For at kunne kommunikere Homerunner som et selvstændigt brand måtte vi få styr på, hvem både de og deres kunder er.
Derfor strukturerede vi arbejdet i tre faser:
Fase 1: Research
Vi undersøgte markedet og gjorde os klogere på menneskerne bag Homerunner, kunderne og potentielle kunder.
Fase 2: Tone og vinkel
Vi dykkede ned i content planen, tone of voice og kunderejsen.
Fase 3: Copywriting
Vi eksekverede på al copywriting til Homerunner i form af hjemmesidetekster, blogindlæg og kundehistorier.
Vi startede med at arrangere en workshop for Homerunner, hvor vi blev klogere på, hvem de er, og hvad de laver.
Til workshoppen afdækkede vi alt fra Homerunners unique selling points, deres værdier og konkurrenter til deres største fordele og udfordringer set gennem kundernes øjne.
Med indblik i, hvem Homerunner er, kunne vi udarbejde en tone of voice.
Det gav os indblik i, hvilke kvaliteter indholdet til deres hjemmeside skulle fremhæve.
For eksempel gav workshoppen os viden om, at en af Homerunners styrker er, at deres løsning giver mindre virksomheder mulighed for at ekspandere til udlandet.
Derfor udarbejdede vi landingssiden her.
Vi indledte samarbejdet med en workshop, hvor vi sammen skabte en tone og stil, der passer perfekt til vores virksomhed. Dette gjorde os trygge ved at overlade arbejdet til Somera, som udover at lave tekst til vores hjemmeside også skrev seks blogindlæg omkring relevante emner.
Thomas Gajhede, Head of Marketing and Experience i Homerunner
Derefter undersøgte vi, hvad Homerunners kunder selv sagde om dem.
Det resulterede i seks kundeinterviews.
Vores journalist sikrede, at vi kunne skabe et trygt rum for interviewpersonerne og få den nødvendige viden fra kunderne.
Ved at interviewe kunder fik vi indblik i de pains og gains, som de sidder med. Med den viden kunne vi tilpasse content planen efter de behov, kunderne har.
Det sikrede, at indholdet italesætter udfordringer, som potentielle kunder kan genkende - og viser, hvordan Homerunner er løsningen.
Samtidig dannede vores kundeinterviews grundlag for seks kundehistorier til Homerunners hjemmeside.
Se kundehistorien vi skrev om Lakrids By Bülow her. Og om Med24 her.
Arbejder du selv med content marketing, kan vi anbefale at interviews med kunder ryger fluks på din marketing to do-liste. De giver uundværlig viden og kan som i Homerunners tilfælde tjene flere formål.
Vi værdsatte meget de interviews, Somera gennemførte. De var proaktive og søgte aktivt viden om vores kunders behov og udfordringer. Det afspejler sig i indholdet, der er både engagerende og relevant for vores målgruppe.
Thomas Gajhede, Head of Marketing and Experience i Homerunner
Nu har Homerunner indhold, der kan tiltrække de rigtige B2B-kunder til deres hjemmeside. Her bliver besøgende mødt af content, der afspejler deres behov.
Det gør det klart for potentielle kunder, hvorfor de skal vælge Homerunner.
Siden lanceringen af Homerunner som et selvstændigt brand har vi fortsat hjulpet dem med content marketing-drevet SEO.
Med nyt kontinuerligt indhold bliver resultaterne ved med at vokse.
Somera har været en værdifuld samarbejdspartner for Homerunner fra begyndelsen. De har en stærk forståelse for SEO og B2B og leverer indhold af høj kvalitet. Derfor ser vi frem til at fortsætte samarbejdet.
Thomas Gajhede, Head of Marketing and Experience i Homerunner