Aveo.dk er et af Danmarks største webbureauer til små virksomheder. Med en toptunet salgsafdeling ønskede de et marketing-setup, der kunne køre på autopilot og nurturer deres leads indtil, at de var købsklar. Læs med her, hvor vi dykker ned i, hvordan de med en mailserie blot skal drive trafik til deres landingssider - og så klarer deres e-mail marketing setup resten.
Aveo.dk
Marketing
E-mail marketing
Februar 2019 - Marts 2019
The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.
Første gang dine potentielle kunder stifter bekendtskab med dig, har de paraderne oppe.
De kender dig ikke, de ved ikke rigtig noget om din virksomhed, og de er garanteret også tilbøjelige til at have en masse indvendinger og undskyldninger for, hvorfor de ikke er klar til at handle med din virksomhed.
Og så er det din opgave at opbygge en god og tillidsfuld relation.
Og det var netop dén udfordring, webbureauet Aveo.dk sad med, da de kontaktede os. De manglede ikke leads – de manglede effektiv lead nurturing til at pleje, kvalificere og i sidste ende konvertere deres leads.
Da de kontaktede os, var de helt bevidste om, hvilket resultat de gerne ville have – men de vidste også, at det ikke var en opgave, de selv havde ressourcerne til at løfte. Og så må man jo kigge andetssteds.
Kort og godt ledte vi efter nogle, som kunne skrive tekster til e-mail marketing, hvor der også var fokus på strategi og eksekvering. Så skrev jeg til et par stykker og holdt et par møder, og jeg synes, at jeres tilgang, og det I havde, var det bedste.
– Samuel Glaes, partner og direktør
Aveo havde allerede en del leads på deres nyhedsbreve. Men fik de ikke lukket salget inden for en vis tid, skete der ikke rigtig mere, og leadet røg over på en liste, hvor det kunne få lov til at samle støv med mere end 1000 andre leads.
Vores produkt er komplekst, og en beslutning om at købe er måske ikke en, man foretager med det samme. Vi manglede noget, som kunne understøtte den lidt længere beslutningsproces. Og i stedet for at fedte rundt med det selv, valgte vi, at den nu skulle have fuld gas. Og så lavede vi et budget, for vi ved, at det her er noget, der rykker.
– Samuel Glaes, partner og direktør
Så udfordringen var, at de ikke havde noget lead nurturing setup til at pleje alle de leads, der ikke konverterede med det samme.
Efter et par møder med brainstorms og idégenerering landede vi på en løsning.
Vi opsatte leadscoring og to e-mail-kampagner målrettet henholdsvis potentielle kunder, der har udvist interesse for at få lavet en hjemmeside eller en webshop.
Målet med e-mail-kampagnerne var blandt andet at skabe den tillid og troværdighed, der gør, at modtagerne går fra potentielle kunder til kunder. Derfor sammensatte vi kampagnerne med fokus på indhold, der var uddannende, informativt, og som gav modtagerne svar på nogle af de indvendinger og udfordringer, de sad med.
Når vores rådgivere nu snakker med nogen, som ikke er klar til at købe med det samme, kan de med vores nye setup blive klar i løbet af uger eller måneder. Og pludselig kan der ligge en mail fra en, som vores sælger rådgiver måske snakkede med for flere uger eller måneder siden, som nu er klar til at tage springet og investere.
– Samuel Glaes, partner og direktør
Aveo.dk har fået et genbrugeligt værktøj, der sikrer, at når kunderne bliver klar, så er det dem, de køber hos.
Samtidig sikrer de sig, at sælgerne ikke hiver fat i leads, før de er varme. Det betyder, at sælgerne kan bruge deres tid fornuftigt og helt kan undgå at bruge tid på leads, der alligevel ikke er klar til at konvertere (endnu).
De to kampagner har resulteret i, at de nu kan konvertere flere leads – og det bedste af det hele? Det kører alt sammen på autopilot.
Så mens de hos Aveo kan koncentrere sig om deres arbejde, arbejder de to kampagner for dem døgnet rundt alle ugens dage.