+45 91 91 51 91

ErhvervsHjemmesider.dk fik effektiv lead nurturing med gennemarbejdede e-mail-kampagner

Kristian Scharling 1. oktober 2019
ErhvervsHjemmesider.dk fik effektiv lead nurturing med gennemarbejdede e-mail-kampagner

Første gang dine potentielle kunder stifter bekendtskab med dig, har de paraderne oppe. 

De kender dig ikke, de ved ikke rigtig noget om din virksomhed, og de er garanteret også tilbøjelige til at have en masse indvendinger og undskyldninger for, hvorfor de ikke er klar til at handle med din virksomhed. 

Og så er det din opgave at opbygge en god og tillidsfuld relation.

Og det var netop dén udfordring, ErhvervsHjemmesider.dk sad med, da de kontaktede os. De manglede ikke leads – de manglede effektiv lead nurturing til at pleje, kvalificere og i sidste ende konvertere deres leads. 

Da de kontaktede os, var de helt bevidste om, hvilket resultat de gerne ville have – men de vidste også, at det ikke var en opgave, de selv havde ressourcerne til at løfte. Og så må man jo kigge andetssteds.

“Kort og godt ledte vi efter nogle, som kunne skrive tekster til e-mail marketing, hvor der også var fokus på strategi og eksekvering. Så skrev jeg til et par stykker og holdt et par møder, og jeg synes, at jeres tilgang, og det I havde, var det bedste”.

– Samuel Glaes, partner og direktør

I os fandt de en samarbejdspartner, som kan mere end bare skrive velskrevne tekster i øjenhøjde – de fandt også en samarbejdspartner med indsigt i og viden om e-mail-marketings maskinrum. 

Udfordringen: Rigeligt med leads, men manglende nurturing

ErhvervsHjemmesider.dk sælger hjemmesider og webshops, og som med mange andre virksomheder, der gebærder sig i B2B-branchen, har deres kunder en noget længere beslutningsproces. 

ErhvervsHjemmesider.dk havde allerede en del leads på deres nyhedsbreve. Men fik de ikke lukket salget inden for en vis tid, skete der ikke rigtig mere, og leadet røg over på en liste, hvor det kunne få lov til at samle støv med mere end 1000 andre leads.

“Vores produkt er komplekst, og en beslutning om at købe er måske ikke en, man foretager med det samme. Vi manglede noget, som kunne understøtte den lidt længere beslutningsproces. Og i stedet for at fedte rundt med det selv, valgte vi, at den nu skulle have fuld gas. Og så lavede vi et budget, for vi ved, at det her er noget, der rykker.”

– Samuel Glaes, partner og direktør

Så udfordringen var, at de ikke havde noget lead nurturing setup til at pleje alle de leads, der ikke konverterede med det samme. 

Efter et par møder med brainstorms og idégenerering landede vi på en løsning. 

Løsningen: Et e-mail marketing setup, der uddanner modtagerne i deres produkt

Vi opsatte leadscoring og to e-mail-kampagner målrettet henholdsvis potentielle kunder, der har udvist interesse for at få lavet en hjemmeside eller en webshop. 

Målet med e-mail-kampagnerne var blandt andet at skabe den tillid og troværdighed, der gør, at modtagerne går fra potentielle kunder til kunder. Derfor sammensatte vi kampagnerne med fokus på indhold, der var uddannende, informativt, og som gav modtagerne svar på nogle af de indvendinger og udfordringer, de sad med. 

“Når vores rådgivere nu snakker med nogen, som ikke er klar til at købe med det samme, kan de med vores nye setup blive klar i løbet af uger eller måneder. Og pludselig kan der ligge en mail fra en, som vores sælger rådgiver måske snakkede med for flere uger eller måneder siden, som nu er klar til at tage springet og investere”.

– Samuel Glaes, partner og direktør

Den konkrete proces: Fra idé til eksekvering

Okay, lad mig være ærlig. Det, der kommer nu, er lidt langt. Så du kan bare trykker herunder for at se det hele – og så trykke igen for at gemme det igen. Ret smart.

Resulatet? En e-mailkampagne, der støtter en længere beslutningsproces

ErhvervsHjemmesider.dk har fået et genbrugeligt værktøj, der sikrer, at når kunderne bliver klar, så er det dem, de køber hos. 

Samtidig sikrer de sig, at sælgerne ikke hiver fat i leads, før de er varme. Det betyder, at sælgerne kan bruge deres tid fornuftigt og helt kan undgå at bruge tid på leads, der alligevel ikke er klar til at konvertere (endnu). 

De to kampagner har resulteret i, at de nu kan konvertere flere leads – og det bedste af det hele? Det kører alt sammen på autopilot. 

Så mens de hos ErhvervsHjemmesider.dk kan koncentrere sig om deres arbejde, arbejder de to kampagner for dem døgnet rundt alle ugens dage.

 

Google anmeldelser
5.0
Facebook Bedømmelse
5.0