,

Sådan skriver du KICK ASS indhold til din affiliateside

Hvis du vil være en affiliate marketing-superhelt, der tjener det ene store beløb efter det andet, er det nødvendigt med GODT indhold. Med mange års erfaring inden for affiliate marketing ved jeg, hvor vigtigt det er at have indhold som rent ud sagt sparker røv! Mit navn er Simon, og jeg vil nu give dig mine bedste bud på, hvordan du skriver KICK ASS indhold til din affiliateside.

 

Hvad er godt indhold?

Godt indhold er relativt afhængig af personen som ”udsættes” for det. Dog er der en række elementære guidelines, som kan hjælpe dig med at danne et godt fundament for et lækkert stykke content.

 

Nogle af disse guidelines – eller retningslinjer om man vil – har jeg beskrevet nærmere herunder. Grunden til, at jeg fremhæver disse retningslinjer, skyldes, at jeg har haft stor succes med dem. De har fungeret som den perfekte ”opskrift” på indhold, der kan få min affiliateside til at tjene penge – og nu deler jeg dem med dig!

 

Forstå din målgruppes adfærd og behov

Når du skriver indhold til din affiliateside, er det ekstremt vigtigt, at du forstår din målgruppes gøren og laden. Jo bedre forståelse du har for målgruppen, jo bedre og mere specifik content kan du lave.

 

Jeg arbejder for eksempel med 3byggetilbud.dks affiliateprogram på BedreBoligliv.dk. Mit arbejde med programmet har givet mig en indsigt i, at målgruppen er meget bevidst om kvalitet kontra pris. Denne indsigt danner grundlag for indholdet, jeg producerer: Jeg gør for eksempel meget ud af at nævne, at 3byggetilbud.dk er værd at benytte sig af, hvis man er på jagt efter den bedste pris på pågældende byggeopgave.

 

Sæt dig i læserens sted og tilpas indholdet

Når du skriver indhold, skal du sætte dig i læserens sted. Hvad vil han eller hun gerne vide? I forlængelse af ovenstående 3byggetilbud.dk-eksempel: De typiske læsere af mine artikler og indlæg vedrørende byggeopgaver vil gerne vide noget om prisen. Derfor gør jeg meget ud af at komme med priseksempler m.m. med henblik på at imødekomme mine læseres behov. Derudover sørger jeg også for at placere informationen om prisen så tidligt som muligt, så læserne ikke skal bruge unødvendig tid på at finde den efterspurgte viden.

 

Hav også Google in mente, når du skriver

Har du har forhåbninger om at ranke højt i SERP, er det også en god ide at tænke lidt på Google, når du skriver dit indhold: Hvordan bruger du dine søgeord? Er siden overskuelig? Er dine læsere hurtige til at bounce væk eller fastholder du dem? Har du husket de interne links?

 

Jeg vil anbefale dig et ”80/20 fokus”: 80% på læserne og 20% på Google, når du laver indhold til dine affiliatesider. På den måde går du ikke helt galt i byen.

 

Overskueligt layout er at foretrække

Vi kan ligeså godt være ærlige: Affiliatesider handler om at tjene penge. Derfor giver det god mening at stræbe efter et tekstlayout, der konverterer så godt som overhovedet muligt.

 

Jeg har god erfaring med mange afsnit, H2-overskrifter, fede overskrifter, punktopstillinger, flotte billeder, knapper, youtubevideoer og lignende, der kan være med til at gøre teksten mere ”spiselig”.

 

Herunder har jeg vedhæftet et billede, som viser en af mine affiliatesiders layout. Lad dig endelig inspirere!

Tag udgangspunkt i personlige erfaringer

Har du et affiliatesite, der for eksempel er drevet af anmeldelser og lignende, så giver det god mening at tage udgangspunkt i personlige erfaringer. Folk elsker at læse om ægte erfaringer med produkter, services osv. Indsæt evt. et billede af dig selv med henblik på at øge troværdigheden.

 

Vil du tage det skridtet videre? I så fald er det oplagt at benytte video. Video vil give dig et meget mere personligt forhold til dine besøgende, hvilket vil øge chancen for at skabe salg. Derudover er video med til at fastholde de besøgende på siden, hvilket er et meget positivt signal at sende til Google.

 

Vær ikke bange for at kritisere

Hvis du skriver om et produkt, der bestemt ikke lever op til forventningerne, så vær ikke bange for at give udtryk for det. En side som KUN omtaler produkter, services osv. positivt er ikke just den mest troværdige side. Derfor skal du ikke være bange for at kritisere, når der kritiseres skal.

 

Sidst men absolut ikke mindst: CALL TO ACTION!

Hvad nytter det at have hundredevis af besøgende, hvis ingen af dem konverterer? Du skal være tydelig med dine affiliatelinks. Derfor skal du have fokus på CTA, når du skriver indhold. Personligt har jeg stor glæde af grønne knapper som bryder med teksten. På den måde er læseren ikke i tvivl om, hvad jeg gerne vil have ham eller hende til. Tydelige links med fed skrift er også et godt trick til at få dine besøgende til at klikke sig videre. Det er i øvrigt også en god ide at tilføje affiliatelinks på produktbilleder, da mange besøgende klikker på dem.

 

Om forfatteren: Simon Bak Andersen

Mit navn er som sagt Simon. Jeg har i efterhånden 4-5 år arbejdet intensivt med affiliate marketing, hvilket har givet mig en masse gode erfaringer heriblandt dem du lige har læst. Ved siden af mit arbejde med affiliate marketing studerer jeg til markedsføring. Som et led i uddannelsen er jeg i skrivende stund i praktik hos DuGlemmerDetAldrig.dk, hvor jeg bl.a. arbejder med SEO, affiliate- og content marketing. Jeg har for eksempel skrevet denne monsterartikel om julegaver som meget gerne skulle give et boost til besøgstallet henover julen.

 

Jeg takker for spaltepladsen til Kristian Scharling og resten af teamet fra Somera.

0 kommentarer

Skriv en kommentar


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *