Service

E-mail marketing

E-mail marketing er en unik måde at kommunikere direkte til personer, der aktivt har vist interesse for jeres produkt eller ydelse. E-mail marketing sikrer relevant trafik og høj return on investment.

Vi hjælper både med kampagne mails, e-mail automation og opsætning af leadscoring.

Leads, der allerede kender jer

Jeres nuværende relationer kender jer allerede. Det er enten personer, der aktivt har vist interesse for jeres produkt eller ydelse – eller også er det tidligere kunder, der husker jer.

Kunderne er nysgerrige for at høre mere. Nu gælder det om at række ud til dem og vække deres opmærksomhed, så det skaber værdi. Den kontakt er vi eksperter i at etablere og udvide gennem strategisk email marketing.

Alexander og Isabel sidder og taler om et konkret content marketing-projekt.

Bearbejd og aktiver jeres modtagere

E-mail marketing kan bruges til at aktivere tidligere kunder eller bearbejde nye leads til at blive til kunder. Vi arbejder strategisk med vedkommende, værdiskabende kommunikation, der engagerer modtageren.

Vi fokuserer på at skabe indhold til jeres modtagere, som de kan bruge og sætter pris på. Det er kernen i e-mail markedsføring at etablere kontakt til kunden nøjagtig på det stadie, vedkommende befinder sig på kunderejsen. På den måde etablerer I nye relationer til potentielle kunder og udbygger forholdet til de eksisterende. Dét er vi eksperter i at udføre.

Senior copywriter Mette arbejder med en kundes hjemmesidetekster

Sæt markedsføringen på autopilot

Tid er guld værd. Og med mulighederne for automatisering af e-mail marketing kan I sikre konsistent, vedholdende kommunikation til jeres leads, så I altid er top of mind.

Vi er eksperter i at udarbejde automatiserede mailserier, der sætter markedsføring på autopilot. Vi automatiserer hele processen, fra kunden viser interesse for dit produkt, til køb, til genaktivering og køb igen.

Det er markedsføring på autopilot, så I får endnu mere tid til det, I er bedst til.

E-mail marketing specialist Andrea Vadsholt taler med sine kollegaer

Derfor skal I arbejde med e-mail marketing

Grundene er ærligt talt uendelige. Her kommer tre af de bedste.

Uddan jeres målgruppe i jeres produkt

B2B-virksomheders købsrejse er ofte lang. Med e-mail marketing kan jeres målgruppe lære jer at kende - og erkende behovet for jeres forretning.

I ejer altid jeres e-mails

Hvor Google og Facebook kan ændre sin algoritme fra den ene dage til den anden, er e-mail marketing en sikker markedsføringskanal, der ikke ændrer sig lige foreløbigt.

En investering, der rækker langt

Med et stærkt e-mail setup skal I foretage jer en investering en gang, der kommer til at tjene sig hjem mange gange igen de næste mange år.

Sådan foregår et samarbejde om e-mail marketing

Indledende

På det indledende møde afklarer vi jeres behov og taler om jeres målgruppe.

Ikon til højre
Arbejdsplan

Med det på plads udarbejder vi en plan for jeres e-mails og gennemgår den med jer.

Ikon til højre
Vi arbejder

Med arbejdsplanen på plads udarbejder vi jeres e-mails.

Ikon til højre
Feedback

I er eksperterne på jeres forretning - ikke os. Derfor giver I løbende feedback, og vi retter til.

Ikon til højre
Opsætning

Nu er jeres e-mails rettet til, og vi sætter dem op i jeres foretrukne marketing-software.

FAQ

Hvordan arbejder I med e-mail marketing?

Vi arbejder udelukkende med B2B-virksomheder hos Somera. Derfor er vores formål med e-mail marketing oftest at uddanne leads, således de er bedre klædt på til at træffe en købsbeslutning. Det gør vi igennem skræddersyede mailflows.

Hvad koster e-mail marketing?

Prisen på e-mail marketing afhænger af det enkelte projekt. En dygtig e-mail marketer koster mellem 800 og 1.500 kroner i timen. Hos Somera har vi en timepris på 1.000 kroner + moms.

Burde vi arbejde med e-mail marketing?

E-mail marketing er en kriminelt undervurderet markedsføringskanal, som alle virksomheder burde kaste sit blik på. Hvis I har tiden til at investere i det, så er det bestemt værd at arbejde med.

Hvad er e-mail marketing?

E-mail marketing er en markedsføringsdisciplin, hvor man markedsfører sine produkter eller services gennem e-mails direkte til sin målgruppe. Det er effektivt til at uddanne potentielle kunder eller at lave opfølgende salg til tidligere kunder.

Mød jeres modtager det rigtige sted på kunderejsen 

Du kender det selv. Når du er på farten eller ude at rejse, er der nogle situationer, hvor du har behov for et ekstra skub til at komme videre.

Det kan være en forbipasserende, der guider dig mod den rigtige retning af hotellet, en venlig medpassager, der minder dig om, hvornår du skal af, eller en lokal, der giver dig tips til de allerbedste, undervurderede spisesteder. Alle sammen forskellige, gavnlige inputs, der taler ind i nøjagtig den situation, du står i lige nu og her. 


Sådan arbejder vi også med e-mail marketing. Vi sørger for at aktivere, engagere og fastholde jeres kunder med værdiskabende kommunikation, som tager udgangspunkt i det stadie på kunderejsen, de befinder sig. 


Det nytter ikke noget at booke hotellet, før man overhovedet ved, om man kan tage fri. Eller for den sags skyld booke returbilletten uden at have billetten dertil. Det samme gælder for e-mail marketing. 


Det er vigtigt at tale ind i det mindset, som optager kunden lige her og nu, når I tager kontakt. Er vedkommende allerede en del af jeres faste kundeportefølje? Eller har vedkommende kun vist sin interesse ved at oplyse sin mail? 


Skab den værdi, som giver mening for dem - eller som de endnu ikke er klar over, I kan tilbyde. Ræk ud og informer dem om, hvorfor I eller jeres produkt er relevant for dem, hvis de endnu ikke er en del af jeres kundeportefølje.

Omvendt skal I ikke bombardere jeres faste kunders indbakke med selviscenesættende reklame, men tværtimod blive ved med at fodre relationen med tilbud, fascination og nyheder. 


Når I møder de enkelte kunder i øjenhøjde, har I langt større mulighed for at influere dem. Enten med et nyt, spændende produkt eller fastholde jeres position i deres bevidsthed med kontinuerlige teaser-mails, som på sigt kan generere salg fra dem. 


Kundebedømmelser

Daniel Birkholm

Vi har et tæt samarbejde med Somera i forhold til vores internationale inbound strategi. Jeg værdsætter højt deres høje kompetenceniveau omkring content marketing, og hvad enten det gælder e-mail automation, whitepapers, landingsider eller blogindlæg, får vi altid sparring og leverance på en rigtig højt niveau. Jeg kan derfor anbefale enhver ambitiøs SaaS-forretning at tage fat i Somera.

Daniel Birkholm

CEO @ Talenthub.io

E-mail marketing


Et portræt af Kristian Scharling, der smiler til kameraet.

Lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe jeres virksomhed.

Kristian Scharling
Founder
Navn
E-mail
Telefonnummer
Din besked
Send din besked

Din besked er nu sendt. Vi vender tilbage hurtigst muligt 👋🏼

Ups! Der gik noget galt under indsendelse af formularen.