Du kender det selv. Når du er på farten eller ude at rejse, er der nogle situationer, hvor du har behov for et ekstra skub til at komme videre.
Det kan være en forbipasserende, der guider dig mod den rigtige retning af hotellet, en venlig medpassager, der minder dig om, hvornår du skal af, eller en lokal, der giver dig tips til de allerbedste, undervurderede spisesteder. Alle sammen forskellige, gavnlige inputs, der taler ind i nøjagtig den situation, du står i lige nu og her.
Sådan arbejder vi også med e-mail marketing. Vi sørger for at aktivere, engagere og fastholde jeres kunder med værdiskabende kommunikation, som tager udgangspunkt i det stadie på kunderejsen, de befinder sig.
Det nytter ikke noget at booke hotellet, før man overhovedet ved, om man kan tage fri. Eller for den sags skyld booke returbilletten uden at have billetten dertil. Det samme gælder for e-mail marketing.
Det er vigtigt at tale ind i det mindset, som optager kunden lige her og nu, når I tager kontakt. Er vedkommende allerede en del af jeres faste kundeportefølje? Eller har vedkommende kun vist sin interesse ved at oplyse sin mail?
Skab den værdi, som giver mening for dem - eller som de endnu ikke er klar over, I kan tilbyde. Ræk ud og informer dem om, hvorfor I eller jeres produkt er relevant for dem, hvis de endnu ikke er en del af jeres kundeportefølje.
Omvendt skal I ikke bombardere jeres faste kunders indbakke med selviscenesættende reklame, men tværtimod blive ved med at fodre relationen med tilbud, fascination og nyheder.
Når I møder de enkelte kunder i øjenhøjde, har I langt større mulighed for at influere dem. Enten med et nyt, spændende produkt eller fastholde jeres position i deres bevidsthed med kontinuerlige teaser-mails, som på sigt kan generere salg fra dem.