Relationen til brugerne er vigtig – det er den, der i sidste ende får dem til at handle. Og fremstår I troværdige gennem jeres tekster, er potentielle kunder mere tilbøjelige til at lade sig overbevise om, at de skal interagere med jer frem for jeres konkurrenter.
En god måde at etablere en troværdig relation er ved at positionere sig som ekspert på et område. Det virker troværdigt – og ud af troværdighed vokser tillid. Tillid er magtfuldt i den online kommunikationsarena, hvor konkurrencen om brugernes opmærksomhed er stor.
En professionel copywriter kan få jer til at fremstå som specialist på et område gennem de rigtige ord og vinkler i en tekst. Og på den måde bliver teksterne limen mellem jer og jeres potentielle kunder.
Vis jer fra jeres professionelle side
Med copywriting får I tekster, der er sat sammen på den rigtige måde i forhold til jer og jeres målgruppe. I bliver etableret som eksperter – og det i sig selv får jer til at fremstå professionelle. Men en copywriter sørger også for, at teksten følger alle gældende retskrivningsprincipper, og at kommaerne sidder, hvor de skal.
Det er ikke kun vigtigt, at indholdet sidder lige i skabet, det skal det sproglige også. For møder brugerne en tekst med en masse stave- og kommafejl, slår det unægteligt et skår i det professionelle billede, I forsøger at tegne af jer selv. Og så ryger troværdigheden sammen med den manglende sproglige finesse.
Frigiv tid til det, I gør bedst
Er det ikke piece of cake at skrive en tekst? Hvis I tænker sådan, er I bestemt ikke alene. Og I har ret. Det er let at skrive en tekst. For den består bare af ord. Noget andet er at skrive en god tekst, hvor ordene er nøje udvalgt og sat sammen på den rigtige måde, der bedst understøtter jeres budskab.
Det kræver et dybt kendskab til sprog og kommunikation. Har I ikke det, kan det tage mange ressourcer og unødvendig tid at få banket en halvgod tekst sammen. Den tid kan I i stedet bruge på det, I gør bedst.
Få jeres egen copywriter – og følg skriveprocessen
Hos Somera har vi et copywriters med forskellige baggrunde. De har alle tilfælles, at de har uddannelser inden for kommunikation, men derudover har de forskellige færdigheder og specialer, som vi bruger på kryds og tværs.
Det giver os mulighed for at sætte den rigtige copywriter på hver enkelt opgave. Når en opgave kommer ind, gør vi os umage for at finde den copywriter med den nødvendige viden og de rigtige kompetencer til at løse opgaven bedst muligt.
Undervejs kan I hele tiden følge med i skriveprocessen samtidig med, at I altid kan komme i kontakt med jeres personlige copywriter. På den måde er der hele tiden et stramt greb om opgaven.